dimecres, 20 de maig del 2015

tècnica per eliminar pors inconscients


DIMARTS, 19 MAIG 2015


LA VANGUARDIA

LA CONTRA


Luc Nicon pedagog; creador, d’una tècnica per eliminar pors inconscients                             |
Tinc 61 anys. Visc a Montpeller.Solter. Tinc tres fills;dues filles de 16 i 33 anys i un noi  que va morir. Sóc autodidacte. La por domina l’inconscient i la societat i com més por  més conflicte.
Els nostres àtoms persisteixen i es continuen barrejant en l’essència de la vida
"Cal estar al cos i percebre les sensacions físiques"




Jo era incapaç d'aprendre. M'expli­caven les coses i no les comprenia. Als 16 anys vaig deixar l'institut, vaig començar a treballar i buscar mètodes que m'ajudessin a apren­dre.
I en va trobar cap que li anés bé? Sí, integrar l'emoció i el moviment en l'apre­nentatge. Un exemple simple (que vaig aconse­guir que s'implantés en l'educació francesa i holandesa) és aprendre matemàtiques mitjan­çant objectes que pot moure un nen.
Senzill i eficaç.
Van començar a acudir a mi persones molt blo­quejades quant a processos d'aprenentatge. Un dia, desesperat, se'm va ocórrer preguntar-li a una dona a qui no aconseguia ajudar: "Què pas­sa al teu cos, ara?", "Quina sensació física...?"... "Cal que la sentis, deixa que evolucioni".
I?
Al cap d'un minut la sensació desagradable va deixar passar el relax, s'havia obert alguna cosa i podia aprendre. Durant quatre anys vaig comprovar l'eficàcia d'aquest procés senzill en els bloquejos d'aprenentatge, però encara no m'havia adonat de la poderosa eina que tenia a les mans fins que la vaig començar a aplicar en un altre tipus de bloquejos emocionals.
Pors, fòbies, angoixes, irritabilitat, de­pressió...?
Sí, quan apareix la sensació n'hi ha prou amb aturar-se, tancar els ulls i veure què passa al cos: de sobte et costa respirar, o et tremolen cames, o sents mal de cap... Apareixen sensacions físi­ques a les quals normalment no parem atenció.
I què hem de fer amb això? Deixar que evolucioni, i en un màxim de dos minuts i mig arribes a la calma. L'interessant és que aquest desassossec, l'angoixa a causa d'aquesta situació concreta, no torna.
Sembla un remei miraculós. Durant cinc anys vaig fer un estudi sobre 300 persones amb dificultats emocionals i el 93% van resoldre el seu problema, la majoria en una sessió. Avui ja acumulo més de 8.000 sessions de TIP! (tècnica d'identificació de pors incons­cients).
Hi ha una explicació científica? La hipòtesi és que quan connectes amb les sen­sacions provocades per pors i traumes revius un episodi de pèrdua de consciència que va passar durant l'embaràs o el part, la qual cosa és força comuna i està provocada per petits pro­blemes d'asfíxia o falta d'irrigació sanguínia.
Però moltes depressions i angoixes vénen de la mateixa vida..
Quan no es resolen podem pensar en altres cau­ses: sabem que mesurant el cortisol en sang podem esbrinar si algú que acaba de viure un traumatisme (violació, accident greu...) en tin­drà seqüeles psicològiques o no. Si la respos­ta de cortisol és baixa, tindrà problemes, i, pel que sembla, això està relacionat amb les pèr­dues de consciència abans del naixement de què parlava.
Una teoria curiosa.
Entre un 60% i un 68 % hem viscut amb un bes­só durant un temps breu al ventre matern, cosa que pot originar problemes al que sobreviu i que ara s'està investigant.
I el camí de retorn és el cos? Sí, aquestes sensacions saben desfer el camí i reparar aquell moment, cosa que no es pot fer amb la ment.
I si t'asseus, tanques els ulls i no tens cap sensació física?
Significa que estàs en la ment .Cal estar al cos i percebre les sensacions físiques que hi aparei­xen: respires malament, tens tremolors, sensa­ció d'asfíxia..., però Acostuma a durar un parell de minuts i, després, la calma.
I ho has de fer en el moment que pateixes els símptomes de la fòbia o el temor, Exacte, és una cosa molt concreta: sents l'emo­ció desagradable (ira, por...), busques un lloc on puguis tancar els ulls, portes l'atenció a les sen­sacions físiques del teu cos en aquest moment, deixes que aquestes sensacions evolucionin per si mateixes i es transformin sense exercir cap control.
Així de senzill?
Sí, el problema és que des de ben petits apre­nem a arraconar el que ens provoca un malviu­re emocional, però n'hi ha prou amb visitar el nostre interior i atendre les sensacions físiques, perquè la memòria és al cos.
Què f em amb la ment? L'ésser humà té dues maneres d'estar en con­nexió amb l'exterior: o bé estic pensant i analitzant, és a dir, estic en la ment, o estic sentint. No pots estar als dos llocs alhora.
El va ajudar, la TIPI, per afrontar la mort del seu fill?
Va morir fa cinc anys, va caure per una finestra. Una desgràcia com aquesta t’omple d'insegu­retats, de culpa, de moltes sensacions que no te­nen relació amb el fet en si mateix. La TIPI em va ajudar a superar aquestes coses.
La confusió no et permet saber què és el que sents... Com ho fas? Necessites concreció, viure aquesta sensació desagradable. Quan tornava amb avió de Milà, on vivia el meu fill, davant meu hi havia una persona llegint la notícia de la seva mort i em vaig posar fatal. Vaig aprofitar aquell moment per fer TIPI i vaig eliminar molt malestar.
Sembla tan senzill...
Ho és, és una capacitat innata per digerir el malestar emocional i eliminar l'origen dels bloquejos.
IMA SANCHÍS


SAVIESA INNATA:

Es va convertir en padagog provant de resoldre els seus propis problemas d’aprenentatge i va descubrir que el cos humà té una capacitat innata per digerir el malestar emocional(fòbies , irritabilitat, angoixa, inhibicions,bloquejos…)mitjançant les sensacions fàsiques que apareixen al cos ,cosa que va anomenar TIPI (tècnica d’identificació sensorialde les pors inconscients) Després de 25 anys investigant ha creat l’associació TIPI  World per donar a conèixer com cal tornar a engeñar aquesta capacitat natural que pot posar en pràctica la persona tota sola, un tema sobre el qual ha publicat tres llibres, en francès.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada